تاثیر عکاسی انتزاعی بر طراحی گرافیک
پایان نامه
چکیده
هنر انتزاعی سده بیستم را نه می توان در چهارچوب شیوه ای واحد و یکپارچه محدود و مشخص نمود و نه به تعریفی جامع و مانع می توان درآورد، زیرا طی هفتاد سال اخیر در عرصه گسترده آن تحولات بسیار به وقوع پیوسته است و هنرمندان نوپردازی که انتزاع گری را هدف خود قرار داده اند برای رسیدن به آن، مسیرهای مجزایی را در پیش گرفته اند. از سویی هنر انتزاعی و بینش انتزاعی، سابقه دارترین جهش هنری بشر بوده که پیشینه اش به دوره پارینه سنگی می رسد چرا که این هنر اصالتا" خاصیت عقلانی و منطقی دارد. هدف از بینش انتزاع گری، ابطال هر نوع بازنمایی صورت عینی و تجسم بخشیدن به مفهوم کلی است و یا به عبارت دیگر، آشکار نمودن وجوه ساختاری پنهان در ظاهر اشیاء می باشد به طوری که هنرمند انتزاع گر می تواند واقعیتی عینی را نقطه حرکت خود قرار دهد و آن را به صورت انتزاعی درآورد، در مراحل ابتدایی، انتزاع تصویری به واقعیت عینی شبیه تر است و در مراحل نهایی، انتزاع تصویری از نقطه حرکت دور می افتد و شباهت کلا" از بین می رود. در این تحقیق به تاثیر عکاسی انتزاعی بر روی طراحی گرافیک - که خود شاخه های گسترده دارد- پرداخته شده ، چرا که گرافیک هنری است انتزاعی و می تواند ارتباطی منطقی میان دیگر شاخه های هنری - انتزاعی برقرار کند.
منابع مشابه
اخلاق در طراحی گرافیک: بررسی مباحث اخلاقی حرفهی طراحی گرافیک
روبهرو شدن با مسئولیتهای اخلاقی و اجتماعی در فرآیندِ رشدِ هر حرفه جایگاه ویژهای دارد و همواره مورد توجه دستاندرکاران آن حرفه است. بحث اخلاق در حوزهی طراحی گرافیک نیز ازجمله مباحث مهم و قابل بررسی است. پژوهش پیشرو در صددِ آن است که ضمن جستجو در حوزة طراحی گرافیک، رویکردهای اخلاقی مطرح در این رشته را شناسایی کند و با برجسته نمودن نقطه عطفهای تاریخِ طراحی گرافیک، دغدغههای اصلیِ مسئولیت و اخ...
متن کاملتاثیر گرافیک بر سیر تحول تکنیک های عکاسی دیجیتال
گرافیک با هدف انتقال پیام لزوماً شامل نوعی سواد بصری است که این سواد بصری در تصویر ظاهر می شود. با توجه به سیر تحول گرافیک، یعنی انتقال پیام و تحولات تکنولوژی و ارتباطات شهری، تکنیک های عکاسی متحمل دگرگونی و تحولاتی شده تا تصویر مورد نیاز زمان و مکان مربوطه را همراه با زبان بصری آن واضح تر و روشن تر ارائه نماید. امروزه در تبلیغات گرافیکی بیشتر از عکاسی استفاده می شود و بدین طریق تکنیک های عکاسی ...
تبیین مرزهای بین عکاسی واقع گرایانه، انتزاعی و تجریدی
یکی از تقسیم بندی هایی که می توان جهت دسته بندی عکس ها قائل شد، تفکیک نمودن آنها از نظر میزان انطباق با واقعیت بیرونی و وفاداری به ثبت عینی رویدادها می باشد. از آنجا که تاکنون مرزبندی قاطعی بین عکس ها از این نظر انجام نپذیرفته است؛ در این مقاله سعی شده با یک دسته بندی کلی، عکس ها در سه گروه واقع گرا، انتزاعی و تجریدی تفکیک، و مرزبندی بین آنها مشخص گردد. بدین منظور در ابتدا معانی واژگان واقع گرا...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه الزهراء - دانشکده هنر
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023